Sunday, January 25, 2015

ما هم عوضی هستیم




ای جنتی والا  ، من هم عوضی هستم
آخوند مدل بالا ، من هم عوضی هستم
ای وارث میکائیل اندر پی ات عزرائیل
حرف و سخنت حلوا من هم عوضی هستم
گویند خدا هستی یا تخم خدا بر خاک
ای شیخک نامیرا من هم عوضی هستم
ای  نقش تو هر موزه ،  لبخند بر آن پوزه
بوزینه ی خوش سیما من هم عوضی هستم
ای معجزه عالم از سلسله شلغم
ای محشر و واویلا من هم عوضی هستم
بینا شده نابینا از بوی رخت ناگاه
ای عالم بی همتا من هم عوضی هستم
ای عکس رخت در ماه همراه یکی روباه
یا در بغل عظما من هم عوضی هستم
ای خاک عبایت زر تو برتری از گوهر
هر حرف لبت ودکا من هم عوضی هستم
دور از نگه آدم عریان بغل حوا
ای مفتی با تقوا من هم عوضی هستم
ای پشم رخت زیبا طعنه زده بر گلها
ای تاج سر دنیا من هم عوضی هستم
ای شیخ شکم باره عمری همه پتیاره
ای مرده خور کبری من هم عوضی هستم
ماتحت نکن پاره ای مردک بدکاره
ای گرگ دغلکارا  من هم عوضی هستم


مهدی یعقوبی