Saturday, May 2, 2020

من سیاسی نیستم



در جهان اهل دلم ، من سیاسی نیستم
بی غم و بی مشکلم ، من سیاسی نیستم
هر خری حاکم شود می شوم پالان او
بی نهایت عاقلم من سیاسی نیستم
در پی مال خودم حال و احوال خودم

دائما در ساحلم من سیاسی نیستم
بی تفاوت بر ستم روز و شب فکر شکم
پیرو یک قاتلم من سیاسی نیستم
دلخوشم از زندگی اینهمه آسودگی
باد معده حاصلم من سیاسی نیستم

پا و سر نیشم همه فکر خویشم من همه
خود پرستی مایلم من سیاسی نیستم
هر کجای عالمم میروم در سمت باد
چیره دستی قابلم من سیاسی نیستم
مثل کبکی دره ها سر فرو در برفها
از جهانها غافلم من سیاسی نیستم
در دل فقر و ستم میزنم خود را به خواب
کشتی ای اندر گلم من سیاسی نیستم
بی شرف یا با شرف توی صفها بی طرف

جاهل اندر جاهلم من سیاسی نیستم
خویشتن را هر زمان  بر خریت می زنم
فاضلابی منزلم من سیاسی نیستم
در حوادث می کشم من گلیم خویش را
بی شعور کاملم من سیاسی نیستم
مهدی یعقوبی